FORUM - BRANSJEN - Radiobransjen
denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 11.11.2009 11:12
thj

Anmält: 22.10.2009
4 inlägg

Heei, Nykjøpt 1910 fungerer godt i hovedrom med A-høyttalere, men gir veldig lite i bass-området i naborommet med 2 gode steroe B-høyttalere.  Har sjekket at signalkablene er koblet riktig.  Gode råd og mulig meny-innstilling, auto oppsett med/uten noen av høyttalerne tilkoblet el.l.??
Tore
forumID: 25882
SV: denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 14.11.2009 17:09
Hornbæk

Anmält: 06.12.2002
153 inlägg

thj skrev:

Heei, Nykjøpt 1910 fungerer godt i hovedrom med A-høyttalere, men gir veldig lite i bass-området i naborommet med 2 gode steroe B-høyttalere.  Har sjekket at signalkablene er koblet riktig.  Gode råd og mulig meny-innstilling, auto oppsett med/uten noen av høyttalerne tilkoblet el.l.??
Tore

Nu kender jeg ikke en AVR1910, men prøv at se efter om der er nogen indstillinger i Speaker settings meny som viser til speakers B. Det kan jo være at du kan vælge large/small speakers separat for Speakers B og hvis denne står på small ja så skæres al bas under 80Hz jo bort.
forumID: 25898
SV: denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 16.11.2009 08:28
Christoffer Arensbach

Anmält: 20.03.2009
98 inlägg

Hornbæk skrev:

thj skrev:

Tore

Nu kender jeg ikke en AVR1910, men prøv at se efter om der er nogen indstillinger i Speaker settings meny som viser til speakers B. Det kan jo være at du kan vælge large/small speakers separat for Speakers B og hvis denne står på small ja så skæres al bas under 80Hz jo bort.
Speakers A og Speakers B kører så vidt jeg ved på den samme forstærker-udgang. Derfor kan der ikke være forskel i signalet på A & B. Jeg vil derfor tro at det er rummet og placeringen af højttalerne (og højttalerne selv) som giver dig dårlig bas.

Du kan teste dette ved at bytte rundt på A & B kablerne bag på forstærkeren. Så kan du se om dine højttalere i hoved-rummet stadgi spiller fint. Hvis de gør dette, er det de andre højttalere/rummet som giver den dårlige bas.

MVH Christoffer Arensbach
Hi-Fi Klubben
forumID: 25906
SV: denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 30.11.2009 15:47
thj

Anmält: 22.10.2009
4 inlägg

Christoffer Arensbach skrev:

Hornbæk skrev:

thj skrev:

Tore

Speakers A og Speakers B kører så vidt jeg ved på den samme forstærker-udgang. Derfor kan der ikke være forskel i signalet på A & B. Jeg vil derfor tro at det er rummet og placeringen af højttalerne (og højttalerne selv) som giver dig dårlig bas.

Du kan teste dette ved at bytte rundt på A & B kablerne bag på forstærkeren. Så kan du se om dine højttalere i hoved-rummet stadgi spiller fint. Hvis de gør dette, er det de andre højttalere/rummet som giver den dårlige bas.

MVH Christoffer Arensbach
Hi-Fi Klubben

Takk for forslag.  Jeg har lett i alle menyer, prøvet ledningsskift, A og B-skift av ledninger og utganger mm uten hell.  Det ser ut til at jeg må akseptere at dette ikke blir godt nok og koste på en ekstra forsterker om jeg vil ha den gode lyden tilbake.  B-utgangen spiller dessuten for høy lyd i fht A-utgangen.  Skuffende og synd.
Vennlig hilsen Tore
forumID: 25950
SV: denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 09.04.2010 14:44
Jens, Hi-Fi Klubben

Anmält: 25.03.2003
344 inlägg

Hei Tore

Problemet er at du lytter til speakers B - men på præcist de samme betingelser som Speakers A. A og B speakerudgangen er tilkoblet præcis de samme udgange så der kan ikke være forskel på de to.

Jeg formoder at du har en subwoofer på dit "A-system" og det er forklaringen.

I A-systemet beskæres L og R højttalerne jo for alt bas fordi det ledes ned i Subwooferen. Derfor spiller de ekstra højttalere heller ikke bas - simpelthen fordi forstærkeren tror at der er en subwoofer.

At B-højttalerne spiller "for højt" kan udelukkende skyldes at de er mere effektive end de højttalere du har koblet på A.

Jens
Product Director, Hi-Fi Klubben
forumID: 26353
SV: denon 1910 - dårlig bass i B-høyttalerne - 10.04.2010 19:22
Sør1

Anmält: 05.10.2003
442 inlägg

Hejsa...

Jens har har helt ret her :-)

Man skal for så vidt muligt køre med samme set højtalere i både A og B for, at få samme resultat.....Og som Jens osse skriver så kan subben spille en rolle osse...medmindre du kører uden om den i stereomode.

Et andet problem du kan komme ud i er, at når/hvis du spiller højt og ikke tager højde for dine højtaleres forskelligheder kan brænde en udgang af eller en højtaler.....

Hygge
forumID: 26355