Hopp til innhold

60 dagars öppet köp

På HiFi Klubben kan du testa din nya utrustning hemma i 60 dagar innan du bestämmer dig. Då har du god tid på dig att avgöra om det känns rätt eller prova anläggningen du alltid drömt om
  1. Black Days garanti
  2. Retur
  3. Skapa en Retur
  4. Reklamation

BUY & TRY – PROVA I 60 DAGAR

På HiFi Klubben tror vi på att bra ljud gör dig gladare. Vi tror också att du inte vill vara utan bra ljud när du väl har upplevt skillnaden. Därför vill vi ge dig möjligheten att prova hemma i ditt eget vardagsrum.

När du handlar hos oss får du 60 dagars full returrätt på alla produkter*, oavsett om du har köpt dem online eller i en av våra fysiska butiker.

Returvillkor:

  • Varor måste returneras i väsentligt samma skick som vid köpet.
  • Returen ska göras i originalförpackning med allt tillbehör.

*Undantag:

  • Produkter beställda som specialbeställning.
  • In-ear hörlurar som inte kan returneras om förseglingen är bruten av hygieniska skäl.
    • Du kan dock alltid prova alla hörlurar i våra butiker innan du köper.

Retur av TV/projektorer:

  • Samsung: 30 dagars returrätt från leveransdatum.
  • Andra: 14 dagars returrätt från leveransdatum.

BLACK DAYS GARANTI 
INGEN ANLEDNING ATT VÄNTA

Från den 24 oktober och fram till 1 december ger vi Black Days Garanti till våra medlemmar på alla varor som säljs hos HiFi Klubben.

Black Days Garanti innebär att om du under den här perioden har köpt en vara hos HiFi Klubben och vi sänker priset under Black Days, kan du komma in i samma butik där köpet gjordes senast den 1 december och få mellanskillnaden återbetald. Ta bara med ditt kvitto.

Om du har köpt varan online, kontakta vår kundtjänst, som hjälper dig med återbetalningen.

Vi tycker faktiskt att det är en riktigt rättvis lösning!

Enkel retur var du vill

Enligt konsumentköplagen ska du returnera varan i praktiskt taget samma skick och antal som den köptes i. Vid retur ska kvitto visas upp, och vara packad i sitt originalemballage inkl. tillbehör. Men utöver detta får du packa upp produkten och testa den fritt under de 60 dagarna.

Om du ångrar ditt köp lämnar du tillbaka varan i valfri HiFi Klubben-butik, eller skickar den i retur till webbutiken via post.

Vem betalar returkostnaderna?

Att returnera varor i våra butiker är alltid kostnadsfritt. Om du däremot vill skicka varor till oss är du delvis ansvarig för returfrakten.

Om du använder den fraktsedel som tillhandahålls via retursystemet, drar vi av följande avgift beroende på produkttyp/fraktmetod:

  • Vanliga paket: 69 SEK per paket.
  • Stora/tunga paket > 20 kg: 849 SEK per försändelse.

Dessa belopp dras automatiskt från det belopp som återbetalas.

Om du vägrar att ta emot leveransen eller av någon annan anledning inte hämtar den på upphämtningsstället, kommer även dessa kostnader att debiteras.

För tunga/stora paket kan du begära upphämtning med en transportör via vår kundtjänst. Observera – dessa kostnader tas även ut om du vägrar leveransen efter att den har skickats.

Kontakta kundtjänst för att returnera varor från Samsung.

Skapa en retur här

Köp gjorda i butik skall returneras i samma butik köpet gjordes i.

Observera! Om du använder den medföljande returetiketten är försändelsen inte försäkrad. Om du föredrar att ordna returen själv eller betala för en försäkrad försändelse, står det dig fritt att göra det. I så fall, skicka ditt paket till följande adress:

HiFi Klubben International
Dali Allé 1
DK-9610 Nørager
Danmark

Du behöver inte berätta varför du ångrar köpet men du får väldigt gärna göra det för oss. Då hjälper du oss nämligen att ge dig ännu bättre råd framöver.

Spara kartongerna

Vi rekommenderar att du sparar kartongerna till din nya utrustning. Då är de nämligen bättre skyddade om du någon gång ska flytta eller behöver lämna in den på service. Kom också ihåg att spara kvittot så att du kan få apparaten reparerad på garantin om det skulle bli aktuellt. Som medlem i vår kundklubb hittar du dina kvitton under ”Min sida” här på hifiklubben.se

Reklamation

Det är alltid irriterande när en produkt som köpts hos oss går sönder eller inte fungerar perfekt – men vi är redo att hjälpa dig.

Om du vill upprätta en reklamation ska du använda länken nedan.
https://www.hifiklubben.se/kundtjanst/retur-och-bytesratt/return/
Du kan också kontakta vår kundtjänst direkt för hjälp med problemlösning, eftersom många tekniska problem kan lösas enkelt utan reparation. Detta sparar både tid och resurser.

Du är självklart också alltid välkommen att besöka en av våra butiker och få hjälp.

Frågor? Vi hjälper gärna

Har du frågor kring retur eller någon av våra produkter? Kontakta oss på telefon eller mejl, vi hjälper dig gärna.

Tel: 0771-80 00 90
[email protected]
Se våra öppettider här

Se våra kompletta försäljningsvillkor här. 

Maskinöversättning upptäckt

Oj då. Det verkar som att du använder ett maskinöversättningsverktyg för att visa den här sidan. Även om det kan vara bekvämt, kan det leda till oväntat beteende och i vissa fall göra sidan instabil eller till och med oanvändbar.

För bästa upplevelse rekommenderar vi att du inaktiverar översättningsverktyget. Om du väljer att fortsätta, var medveten om att vissa funktioner kanske inte fungerar som de ska.