Hopp til innhold

Garanti på HiFi Klubben

EXTRA GARANTI FÖR MEDLEMMAR

På HiFi Klubben har vi valt ut ett brett utbud av marknadens bästa ljud- och bildprodukter som är gjorda för många års flitig användning. Därför ger vi dig alltid en bättre garanti än vad lagen föreskriver. När du handlar på HiFi Klubben får du minst 2 års äkta fabriksgaranti på alla produkter, oavsett om du är medlem eller ej.

Om du går med i HiFi Klubbens kundklubb ger vi dig dessutom 1 års extra medlemsgaranti på alla dina hifi-köp, och som medlem får du hela 10 års garanti på utvalda högtalarmodeller.

Under garantiperioden repareras dina varor utan omkostnader för dig. Om reparation inte är möjlig kommer produkten att ersättas med en identisk produkt. Om en sådan inte längre går att införskaffa ersätts den med en motsvarande produkt.

Medlemskapet kostar dig inte en krona. I gengäld får du – utöver extra garanti – ta emot våra nyhetsbrev via e-post med medlemserbjudanden, tävlingar, spännande arrangemang m.m.

Se fler förmåner och gå med i klubben

REPARATION

Det är alltid irriterande när en produkt som är köpt hos oss går sönder eller inte fungerar perfekt, men vi står redo att hjälpa dig. Om olyckan är framme ska du alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar enheten till oss. Givetvis kan du också alltid komma förbi någon av våra butiker och få hjälp. Ofta kan problemet enkelt lösas utan att produkten behöver skickas på reparation. Det här spar både tid och resurser.

Om själva produkten visar sig vara defekt ser vi till att den blir reparerad snarast möjligt. Vår kundtjänst är alltid redo att besvara dina frågor och hjälpa dig i samband med att du ska skicka in defekta produkter.

Vi har en egen teknisk serviceavdelning där vi utför reparationer snabbt och professionellt. Vi erbjuder också gärna reparation om garantiperioden för din produkt har gått ut.

Om du har möjlighet till det så rekommenderar vi att du sparar kartongerna till din nya utrustning. Om du behöver flytta apparaterna senare så kan du då vara säker på att de inte repas eller kommer till skada på något annat sätt. Naturligtvis ska du även spara garantibeviset – men inte tillsammans med apparaterna (ifall de blir stulna).

GARANTIBESTÄMMELSER

  1. HiFi Klubben tillämpar 2 års fabriksgaranti räknat från inköpsdatum om inget annat framgår av kvittot. Garantin gäller bara när du lämnar in produkten i någon av HiFi Klubbens butiker eller om du vänder dig till kundtjänst. Avhämtning och utleverans omfattas ej. Om du går med i HiFi Klubbens kundklubb utökas garantin med 1 år på hifi.
  2. Garantin täcker fabrikationsfel och omfattar reservdelar, samt arbetslön.
  3. Lampor till projektorer täcks av garantin, förutsatt att lampan inte har använt upp den nominella brinntiden och förutsatt att lampan inte har överbelastats på grund av damm, rök eller felaktig avstängning av projektorn.
  4. Garantin täcker inte repor/småskador, slitage, felaktig användning, felaktig anslutning, skador som uppstått under transport, professionell användning, brist på normalt underhåll, batterier i produkter, stöld eller brand. Eventuell dataförlust omfattas inte av garantin. Garantin täcker inte produkter från tredje part eller fel orsakade genom anslutning till produkter från tredje part.
  5. Garantin gäller endast om kvitto på köpet visas upp när apparaten lämnas in . Kvittot ska omfatta information om datum för köpet, varutyp och eventuellt serienummer.
  6. På TV-apparater tillämpas 2 års fabriksgaranti. Den utökade medlemsgarantin gäller ej på TV-apparater.
  7. Mediefiler (ljudfiler, filmer, bilder och liknande) som är lagrade på hårddiskar, bärbara produkter osv. omfattas inte av garantin. Det samma gäller eventuella följder av dataförluster. Om apparaten/hårddisken är defekt, kommer felet att åtgärdas i enlighet med garantibestämmelserna. HiFi Klubben ansvarar inte för eventuella dataförluster.
  8. Anslutning till andra enheter: När du ansluter elektroniska apparater till varandra – inklusive högtalare, subbasar, datorer och alla former av kablar – ska du se till att samtliga apparater är avstängda medan du utför anslutningarna. Det här kan du göra på strömbrytaren eller eventuellt genom att koppla ifrån strömkabeln om apparaten inte har någon strömbrytare. Det räcker inte att sätta apparaten i standby-läge. Följer du inte dessa riktlinjer riskerar du att skada en eller flera av dina apparater. Om du ansluter en dator till en anläggning kan du även köpa en “Ground Isolator” som minimerar risken. Garantin täcker inte fel eller följdskador som har uppstått på grund av felaktig anslutning.