60 dagars öppet köp
BUY & TRY – PROVA I 60 DAGAR
På HiFi Klubben tror vi på att bra ljud gör dig gladare. Vi tror också att du inte vill vara utan bra ljud när du väl har upplevt skillnaden. Därför vill vi ge dig möjligheten att prova hemma i ditt eget vardagsrum.
När du handlar hos oss får du 60 dagars full returrätt på alla produkter*, oavsett om du har köpt dem online eller i en av våra fysiska butiker.
Returvillkor:
- Varor måste returneras i väsentligt samma skick som vid köpet.
 - Returen ska göras i originalförpackning med allt tillbehör.
 
*Undantag:
- Produkter beställda som specialbeställning.
 - In-ear hörlurar som inte kan returneras om förseglingen är bruten av hygieniska skäl.
- Du kan dock alltid prova alla hörlurar i våra butiker innan du köper.
 
 
Retur av TV/projektorer:
BLACK DAYS GARANTI 
INGEN ANLEDNING ATT VÄNTA
Från den 24 oktober och fram till 1 december ger vi Black Days Garanti till våra medlemmar på alla varor som säljs hos HiFi Klubben.
Black Days Garanti innebär att om du under den här perioden har köpt en vara hos HiFi Klubben och vi sänker priset under Black Days, kan du komma in i samma butik där köpet gjordes senast den 1 december och få mellanskillnaden återbetald. Ta bara med ditt kvitto.
Om du har köpt varan online, kontakta vår kundtjänst, som hjälper dig med återbetalningen.
Vi tycker faktiskt att det är en riktigt rättvis lösning!
Enkel retur var du vill
Enligt konsumentköplagen ska du returnera varan i praktiskt taget samma skick och antal som den köptes i. Vid retur ska kvitto visas upp, och vara packad i sitt originalemballage inkl. tillbehör. Men utöver detta får du packa upp produkten och testa den fritt under de 60 dagarna.
Om du ångrar ditt köp lämnar du tillbaka varan i valfri HiFi Klubben-butik, eller skickar den i retur till webbutiken via post.
Vem betalar returkostnaderna?
Att returnera varor i våra butiker är alltid kostnadsfritt. Om du däremot vill skicka varor till oss är du delvis ansvarig för returfrakten.
Om du använder den fraktsedel som tillhandahålls via retursystemet, drar vi av följande avgift beroende på produkttyp/fraktmetod:
- Vanliga paket: 69 SEK per paket.
 - Stora/tunga paket > 20 kg: 849 SEK per försändelse.
 
Dessa belopp dras automatiskt från det belopp som återbetalas.
Om du vägrar att ta emot leveransen eller av någon annan anledning inte hämtar den på upphämtningsstället, kommer även dessa kostnader att debiteras.
För tunga/stora paket kan du begära upphämtning med en transportör via vår kundtjänst. Observera – dessa kostnader tas även ut om du vägrar leveransen efter att den har skickats.
Kontakta kundtjänst för att returnera varor från Samsung.
Skapa en retur här
Köp gjorda i butik skall returneras i samma butik köpet gjordes i.
Observera! Om du använder den medföljande returetiketten är försändelsen inte försäkrad. Om du föredrar att ordna returen själv eller betala för en försäkrad försändelse, står det dig fritt att göra det. I så fall, skicka ditt paket till följande adress:
HiFi Klubben International 
Dali Allé 1 
DK-9610 Nørager 
Danmark
Du behöver inte berätta varför du ångrar köpet men du får väldigt gärna göra det för oss. Då hjälper du oss nämligen att ge dig ännu bättre råd framöver.
Spara kartongerna
Vi rekommenderar att du sparar kartongerna till din nya utrustning. Då är de nämligen bättre skyddade om du någon gång ska flytta eller behöver lämna in den på service. Kom också ihåg att spara kvittot så att du kan få apparaten reparerad på garantin om det skulle bli aktuellt. Som medlem i vår kundklubb hittar du dina kvitton under ”Min sida” här på hifiklubben.se
Reklamation
Det är alltid irriterande när en produkt som köpts hos oss går sönder eller inte fungerar perfekt – men vi är redo att hjälpa dig.
Om du vill upprätta en reklamation ska du använda länken nedan.
https://www.hifiklubben.se/kundtjanst/retur-och-bytesratt/return/
Du kan också kontakta vår kundtjänst direkt för hjälp med problemlösning, eftersom många tekniska problem kan lösas enkelt utan reparation. Detta sparar både tid och resurser.
Du är självklart också alltid välkommen att besöka en av våra butiker och få hjälp.
Frågor? Vi hjälper gärna
Har du frågor kring retur eller någon av våra produkter? Kontakta oss på telefon eller mejl, vi hjälper dig gärna.
Tel: 0771-80 00 90
[email protected]
Se våra öppettider här
Se våra kompletta försäljningsvillkor här. 












