Hopp til innhold

Restorder
till följd av
COVID-19-pandemin

Även om den globala Corona-pandemin förhoppningsvis snart är under kontroll skapar den fortfarande stora leveransproblem för många branscher. Elektronikbranschen är hårt drabbad.

COVID-19-pandemin har under det senaste året lett till många störningar i världens produktion:

  • Fabriker har varit stängda under längre perioder och öppnar upp till en enorm efterfrågan där man har svårt att hänga med.
  • Underleverantörer har hållit stängt och en del klarade inte uppehållet och försvann längs vägen. Det gör att de som behöver just det chipet från just den fabriken måste ge sig ut och få det tillverkat någon annanstans.
  • Priserna på många råvaror har stigit markant vilket blivit en utmaning för tillverkarna som nu söker andra leverantörer.
  • Fraktpriserna har stigit rejält och man letar därför efter billigare (och långsammare) alternativ.

Utmaningarna märks på allt från mobiltelefoner, datorer, TV-apparater och hifi-utrustning, och för övrigt även inom många andra branscher.

Du kommer därför att uppleva restorder på fler produkter än tidigare på HiFi Klubben. Men när vi skyller på Corona-pandemin så ligger det faktiskt något bakom det, även om vi alla anser att de problemen snart borde vara ett minne blott.

Varubrist är en sak, leveranstider något annat

Utöver problematiken kring restorder upplever vi dessvärre också att vi får bekräftade leveransdatum från våra leverantörer som senare ändras.

Det gör oss särskilt ledsna eftersom det betyder att vi måste ändra det förväntade leveransdatumet till våra kunder som väntar på sina varor. Ibland ändras datumet till och med flera gånger.

Du kan dock lita på att våra inköpare jobbar för högtryck med att få hem alla varor så snabbt det överhuvudtaget går och att de förväntade leveransdatumen är så exakta som möjligt. Varje förändring av ett leveransdatum beror alltid på utomstående förhållanden som vi inte kan påverka.

Om en vara är slutsåld kan du se aktuell förväntad leveranstid för produkten på vår hemsida. Här kan du också be om att få veta när varan finns i lager igen.

Du kan alltid kontakta vår kundservice eller våra butiker om du har frågor kring leveranstid, så kommer vi att svara så gott vi kan under gällande omständigheter.

Populära
Produkter