Hopp til innhold
Filter och sortera
65 produkter
Visar 42 produkter utav 65

Denon - Ledande i mer än 100 år

  • Allt för stereo, surround och streaming
  • Den senaste tekniken
  • Många lösningar till smartphone, surfplatta och iPod
  • Stolta traditioner när det gäller ljudkvalitet
  • Både kompakta anläggningar och High End

Denon grundandes i Japan redan 1910 och har alltid varit bland de allra främsta när det handlar om att utnyttja ny teknik inom ljud och bild. Både inom stereo och surround har Denons produkter gång på gång bevisat sitt värde som vägvisare för morgondagens utveckling.

Nya möjligheter och klassiska dygder

I en tid där streaming, trådläs teknik, bärbara musikmedia och snabba lösningar väller över oss håller Denon fast vid att göra solida produkter av hög kvalitet, oavsett vilken kategori och prisklass du rör dig i. Även om din nya hemmabioreceiver eller någon annan Denon-produkt är fullmatad med de allra senaste funktionerna kan du därför alltid vara säker på att de inte har hamnat där på bekostnad av bra ljud.

Stora ljud- och bildupplevelser för alla

Denon håller måttet nästan oavsett vilken ljud- eller bildprodukt du är ute efter. Det gäller allt från ekonomiska snäckhörlurar till exotiska entusiastmodeller, från trådlösa allt-i-ett-högtalare för iPod till tunga stereoförstärkare, och från enkla 5.1-kanalsreceivrar till extravaganta kontrollcentraler som kan leverera råstyrka och funktioner till även den mest avancerade och utbyggda hemmabio.

 

HiFi Klubben x Denon:

Denon och HiFi Klubben har haft en produktiv resa tillsammans under nästan 40 år, ett samarbete som löpande har resulterat i bättre produkter.

Denon och HiFi Klubben har samarbetat sedan 1983. Under tiden har de två företagen sett många förändringar genom tiderna, men oavsett vilka trender som rått har Denon alltid stått för produkter av hög kvalitet. Precis som HiFi Klubben alltid har velat ge kunderna bättre kvalitet till priset. Denons produktchef Achim Schulz:

”HiFi Klubbens värde är de anställda och deras inställning till kvalitet. Det är denna gemensamma förståelse och filosofi som gör att Denon och HiFi Klubben har varit en så pass stark matchning i nästan 40 år.”1_DENHOME250WH_1920x1080.jpg

Achim Schulz, som har arbetat för Denon sedan 2000, har nära kontakt med HiFi Klubbens produktchef Jens Holst Larsen och säljare i flera länder. Det här är en unik situation för Denon, eftersom elektronikföretaget normalt sett samarbetar med partners som inte själva säljer till slutanvändarna. Via HiFi Klubbens nätverk av återförsäljare och importörsstatus har Denon tillgång till värdefull feedback som bidrar till att skapa ännu bättre produkter. Den trådlösa högtalarserien Denon Home är bara ett av många exempel.

”Den tidigare modellen var något av en vattendelare, men den nya har ett mer skandinaviskt uttryck, något Jens och hans team har haft stort inflytande på. Den nya designen gör också produkten lättare att sälja i resten av Europa,” säger Achim Schulz och fortsätter:

”Du kan utveckla vad som helst, men utan värdefull feedback har det ingen betydelse. Ingenjörer vet inte mycket om ’look and feel’. Denon Home blev mer levande med HiFi Klubbens hjälp.”

En annan funktion som Achim tillskriver HiFi Klubbens feedback är Quick Select-knappar på framsidan av deras hemmabioreceivrar, så att man med en enkel knapptryckning kan gå direkt till sin gaming- eller kvällsinställning.
Samarbetet går åt bägge håll. Ibland kommer en bra idé från HiFi Klubben-teamet, varpå Achim tar med den till ingenjörerna. Andra gånger har Denon en bra idé, som HiFi Klubbens produktchef tar upp med sin säljpersonal.

Det är inte bara HiFi Klubben som firar jubileum i år. Denon har med sina 110 år levererat ljudprodukter till flera generationer, så det ligger verkligen tyngd bakom när de talar om stolta traditioner inom ljudkvalitet. 110 år i branschen uppnår man bara genom att konsekvent hålla en hög nivå, och Denons historia visar att kvalitet aldrig blir omodernt.

”Vårt mål har alltid varit att skapa en autentisk musikupplevelse i hemmet. Denons styrka är innovation och ljudteknik, så vi förblir relevanta även när världen förändras. Även om många i dag lyssnar på musik på smarta enheter så är vår målsättning fortfarande att återskapa musiken i artistens anda,” säger Achim Schulz.

Produktchefen, som sitter i Tyskland, har ansvaret för den europeiska marknaden och utvecklar produkter tillsammans med Japan och Australien. Det betyder många olika åsikter och preferenser som Achim Schulz måste jonglera. Därför bollar han ofta idéer med Jens och HiFi Klubben-teamet för att höra om det är något HiFi Klubben kan ställa sig bakom. I regel är de överens. Det ger Achim Schulz pondus bland sina kolleger.

”Vi arbetar tillsammans för att göra produkten så bra som möjligt. För en produkt som är snygg, är lätt att använda och låter bra kan säljas överallt, inte bara i de länder HiFi Klubben är verksamma i.”3_DENPOAS1SI_1920x1080.jpg