Utifrån en global måttstock är NAD ett mindre företag som konkurrerar med giganter. Därför är det guld värt för dem att ha en partner som tack vare historiken och det nära samarbetet behandlar NAD som sitt eget varumärke. Nya NAD-produkter blir snabbt en del av HiFi Klubbens sortiment och NAD-teamet får snabbt veta vad kunderna tycker om produkterna. Om det uppstår minsta problem med en produkt får NAD veta det med detsamma så att de kan lösa det.
Gord Simmonds säger:
”Vi har alltid lyssnat mycket på vad de behöver till sina butiker. Och de håller oss informerade om den europeiska marknaden, där vi har hälften av vår försäljning.”
HiFi Klubben är också bra på att upptäcka trender och förändringar på marknaden tack vare den nära kontakt de har med kunderna. Ett exempel är musikstreaming, som var helt nytt för bara 10 år sedan. HiFi Klubben var snabba med att prata med NAD om plattformar för det här ändamålet.
”Det ledde till Bluesound, som är en del av Lenbrook, men ett koncept som väcktes till liv genom en dialog med HiFi Klubben,” berättar Gord Simmonds och fortsätter:
”En annan riktigt intressant del av samarbetet är att Peter Lyngdorf och hans team är involverade i flera olika aktiviteter inom ljudets värld. Som den nya förstärkartekniken Purifi, som Peter Lyngdorf är investerare i. Vår NAD M33-förstärkare är den första produkten på världsmarknaden med Purifi-teknik.”